Sfaturi pentru femei ocupate

Trezit la ora 7 dimineața. Dat scroll pe Facebook, urmărit știri. Dat jos din pat, pregătit cafeaua, pregătit micul dejun, strâns masa, spălat vasele lăsate cu o seară înainte, călcat cămașa, pantalonii, făcut duș, spălat pe dinți, coafat părul, cremuit, aplicat primer, aplicat fond de ten cu un burețel, tamponat de o sută de ori, dat cu mascara,dat cu creion de buze, dat cu ruj, pus cerceii, căutat vreo cinci minute încărcătorul, dus la serviciu, stat o oră în trafic, întors de la servicu, oprit la supermarket pentru cumpărături, ajuns acasă, făcut curat, gătit ceva pe fugă, citit, vorbit la telefon, schimbat așternuturile, dus gunoiul, demachiat, făcut manechiura, aplicat o mască șiii în sfârșit în pat.

Dacă ai rezistat să citești tot ce am scris mai sus înseamnă că te-ai regăsit sau că nu ești o tipă ocupată. Dar, chiar și așa am niște tips-uri valoroase, care să ne mai scoată din nebunia femeii urbane.

La noi e o modă sa fii urban. Avem femei urbane, bărbați urbani, pisici urbane, chiar și hamsteri urbani. Femeia urbană, româncă e un hibrid. E provenită din încrucișarea unei specii tradiționale cu o specie decrepită, venită probabil din viitor.

Ce am învățat eu de-a lungul timpului pentru a duce o viață urbană, cât de cât acceptabilă?

1. Cătinel, cătinel …

În prima mea vizită în UK am remarcat ceva șocant, care se întâmpla în momentul când venea autobuzul. Oamenii stăteau la coadă. Da! Toți oamenii stăteau la coadă, cu lejeritate și cu zâmbetul pe buze. Întâi intrau cei mai tineri, care stătaeau în spate, apoi bătrânii, care se așezau pe scaunele din față pentru a le fi mai ușor să coboare, iar apoi cei care aveau copii, pentru a nu încurca fluidizarea. În afară de asta se mai adăugau cei care își luau ziar dintr-un spațiu amenajat lângă șofer și cei care schimbau un how do you do? Culmea? Petreceam mai puțin timp decât dacă ma înghesuiam.

Așa că nu e capăt de lume dacă întârziem cinci minute undeva. Lumea continuă și fără noi și dacă cineva nu crede asta înseamnă că nu a căzut iarna pe gheață, cu două căni de cafea fierbinte în fața gurii de metrou.

2. O zi pe săptămână în care să nu te machiezi

Alege o zi pe săptămână în care să ieși din casă așa cum muma te-o făcut. Atenție, nu fără haine, ci doar fără stratul de maglavais de pe față. Cu bube, fără bube ar trebui să embrace who we are, cum ar spune cineva dăștept. Până la urmă nimeni nu e perfect pe lumea asta și arătând lumii asta mi se pare un act de curaj. În plus, e posibil să vă placă. Timpul acordat aplicării nebuniilor pe față poate fi înlocuit cu momente de liniște sau cu o cafea bună.

3. O dimineață fără social media

O dimineață în care în loc de social media să dansăm pe melodia preferată sau să sunăm acasă. Te energizează, te face să nu cheltui prea mult în ziua aia ( pentru că nu mai vezi la story poze cu brioșe delicioase ) și îți mai clarifică mintea. Despre social media am mai scris aici.

4. Ia-ți liber

Ia-ți o zi liberă când simți că nu mai poți. Dar nu o zi în care să trebăluiești, ci pur și simplu să stai degeaba sau să stai cu familia.

5. Cere ajutor

Femeia urbană nu prea cere ajutor, crede că se descurcă singură. Sau mai există și situația în care își dezvoltă frustrări pentru că nu simte implicarea celorlalți. E simplu și mi-a trebuit mult să înțeleg asta – nu ceri, nu primești.

6. Nu mai înghite tot ce ți se vinde

Picioare perfecte, de-ți alunecă pisica pe ele, abdomen pe care poți să joci șotron, piele întinsă, fără pete, fără riduri, toate astea ni se bagă pe gât de mici. E normal, trebuie să existe o piață de desfășurare și posibili clienți. Imaginează-ți cum ar fi să renunțe toate femeile de pe planetă să se epileze? Automat ar dispărea toate brandurile și toate locurile de muncă ce au legătură cu asta.

8. Nu îți fie frică de ridicol

La un examen important, în momentul în care am intrat în sală, de emoții, mi-am prins tocul de la pantofi în niște cabluri și am tras după mine câteva laptopuri ale examinatorilor. M-am dus pe burtă și acolo, jos, mi-am dat seama că am două opțiuni – să mă ridic plină de rușine și să tremur de nervi tot examenul sau mă ridic și să râd de mine. Viața e prea scurtă pentru a ne blama.

Aveam programat un interviu într-o clădire cu multe birouri și cu un lift ( care nu e punctul meu forte ) cu butoanele pe exterior. M-am urcat în el și din greșeală am ajuns la alt etaj, unde am intrat curajoasă și gata de o discuție. Mi-am dat seama că am nimerit într-un birou de avocatură și am ieșit de acolo mâncând pământul.

Dacă ar fi să enumăr momentele ridicole din viața mea aș obține, cu lejeritate, un bestseller. În vremea noastră cuvântul de bază este trebuie. Trebuie să fii, trebuie să faci, Când ai foarte multe de făcut, automat apare și ridicolul în peisaj. Trebuie acceptat, ca pe un nou prieten și tratat cu amuzament și normalitate.

8. Ca ultim sfat decorsetează-te!

Nu purta tocuri doar pentru că dai bine, poartă-le dacă chiar îți place senzația de a merge pe ele. Să te chinui o zi întreagă cocoțată pe ele doar pentru că sunt la modă sau pentru că ai citit tu în nu știu ce revistă că îi sunt necesare unei femei e bullshit! Mai renunță la sutienul cel de toate zilele și la lenjeria modelatoare sau la cămașa aia care-ți strânge și sufletul. Pare banal și superficial sfatul, dar credem-mă corpul tău o să-ți mulțumească și o să poți duce la capăt o gromadă de activități.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.