Hai să ne căcăm pe noi

Sunt o ființă simplă, de la țară. Am mers și merg cu autobuzul la serviciu în fiecare zi. Seara, când ajung acasă, dacă nu prea am nimic în frigider îmi intind niște pate pe pâine. O cană de ceai și asta e – mâine de la capăt.

Sunt cheltuitoare, așa că niciodată nu am prea mulți bani în buzunar, iar dacă îi am mintea mea face conexiuni obscure, merge repede-repede ca un motoraș în căutarea lucrurilor pe care le-aș putea cumpăra.

Nu îmi plac etichetele. Îmi iau orice dacă îmi place fie că e un maiou luat din piață de la un țigan sau o rochie sexy de designer. Trebuie să existe acea dragoste la prima vedere între mine și produs și aia e – succesul este garantat. Câteodată port șosete rupte-n talpă pentru că mi-e lene să le cos sau să-mi cumpăr altele.

Societatea și mediul mi-au luat mult din autenticitate. Am încercat, spre rușinea mea, să fiu de câteva ori ceea ce nu sunt. Și m-a durut apoi. Când eram copil mi se spunea că trebuie să învăț, că trebuie să mă comport într-un anumit fel, dar nu au știut să-mi spună de ce. Am urât matematica din tot sufletul, din toți plămânii și rinichii. În liceu când auzeam cuvântul integrală îmi venea să vomit – la propriu. Le-am învățat nu pentru că așa trebuie ci ca să dovedesc că nu sunt proastă.  Mai târziu am dat la litere.

Când, la rândul meu, lucrând în învățământ, am fost întrebată același lucru m-am blocat. Îmi venea să spun: „pentru că așa trebuie „sau  „pentru că îți vei construi un viitor frumos” sau „pentru că vei afla multe lucruri”  dar mi-am mușcat tare limba. Devenisem eu călăul sau adultul pe care îl uram când eram copil. Așa că mi-am schimbat tactica de mai multe ori, am încercat să-i înțeleg mai mult, punându-ma în locul lor. Cu unii a mers de minune, cu alții nu.

Cunosc multe persoane, în special femei, care își cumpără garderobe întregi pentru primele întălniri. Eu, pe la șaisprezece ani, la prima întâlnire mai serioasă m-am dus în trening. Mi-am dezlegat părul și am folosit puțin parfum de la mama. Era tot ce știam despre feminitate la vremea aia. A decurs bine, am băut o cola și ne-am jucat ping-pong de masă. Spre seară, Făt- Frumos mi-a spus că i-ar plăcea să mă vadă într-o fustă scurtă pentru că aș arăta mai bine. Mi-a căzut cerul în cap, l-am bagat direct in pizda mă-sii ș-am plecat.

Văd multe cupluri, cei drept drept frumoase, care se logodesc prin nu știu ce insule exotice și peisaje de wallpaper . Momentul tre să fie sublim, nu contest asta, dar și când se termină vacanța și te întorci într-o mahala din Militari nu-ți vine să plângi? Te mai uiți din când în când la pozele de pe Facebook , mai ales la cele în care ți-ai pozat inelul la răsărit. Acum ți s-a zgâriat puțin când ai frecat oala aia nenorocită de ciorba. Măcar toate colegele tale au pocnit de ciudă când le-ai dat vestea și le-ai fluturat mânuța suavă pe la nas.

Am zis că nu mă mărit, dar dacă aș face-o aș prefera să fiu cerută nu original, ci autentic. Să mergem seara să plimbăm câinele, să se aplece și să scoată … – dar stai, că și aici e o problemă pentru că nu-mi plac genul ăla de inele. Mai bine îl cer eu. Il scot la bere și-i scriu celebra propoziție interogativă pe spatele capacului. Mda, ar merge.

Nu cred în măsuri. Nu m-a impresionat niciodată grosimea mușchiului sau subțirimea gleznei. Cred în umor, în zâmbete autentice, în devotament și prietenie. Pentru că atunci când te simți praf nu adormi mai bine pe un braț vânjos sau mângâind o glenznă de gazelă, ci cu o glumă bună în minte. Contează să placă și chipul, firește, dar e nevoie de mai mult de atât. Frumusețea fizică trece sau se mai risipește farmecul odată cu multele beri și campionatele de fotbal sau cu vasele de sânge sparte de pe față în urma unei nașteri, dar esența rămâne.

 

Lasă un răspuns

