Un divorț la colț de stradă

M-am dus să cumpăr o vestă. Zărisem de câteva zile un magazin cochet, cu articole destul de fancy expuse în vitrină pentru strada pe care e plasat. Zis și făcut. Intru, mă holbez pe acolo, mă întâmpină o blondă drăguță, prea drăguță pentru a fi englezoaică. Vorbește calm și dulce. Aflu că e italiancă și că are cincizeci și cinci de ani. O trădează doar  ridurile din jurul ochilor și un rid adânc între sprâncene.

-Pe ăsta l-am făcut din cauza soțului meu. Prea mult timp am fost supărată. spune cu multă resemnare.

A locuit până la douăzeci de ani in Napoli, apoi s-a mutat în UK. A venit însărcinată împreună cu soțul. In Italia a studiat arte, iar în Anglia a profesat pentru câțiva ani.

-Dio mio, era foarte gelos și m-a pus să renunț la slujbă. Nici la cumpărături însoțită de copii nu puteam merge. Eram prea naivă și îndrăgostită așa că acceptam orice.

-Și ce ai făcut după ce ai renunțat? o întreb eu curioasă

-Ne-am deschis o cafenea. Omul ăsta nu știa nici să taie o felie de pâine. Eu l-am învățat totul de la zero.

Mariana, căci așa o cheamă pe italianca noastră, după ce l-a prins pe individ că o înșela cu una dintre angajate l-a iertat. Ca să o răsplătească pentru efortul depus a înșelat-o din nou. Cum trei e cifra magică s-a decis să-i mai acorde o șansă. Inutil. Italianului nostru a început să-i placă la dolce vita, așa că o înșela cu cine prindea, apoi venea spășit, înlăcrimat și jumulit ca un motan ce tocmai a fost în călduri.

După divorț ( aici este foarte complicat pentru că divorțul în Italia durează muult ) a fost  sfătuită și sprijinită de copii să facă ceva pentru a-și mai ridica moralul. Așa că Mariana și-a deschis propriul atelier de haine. Este foarte talentată și atentă la detalii. Mi-a arătat o poză cu rochia ei de mireasă pe care și-a creat-o în urmă cu treizeci de ani. Avea o trenă lungă, iar în față era croită sub genunchi.

Cu puțin curaj a lăsat cuțitul pentru pâine în tocător, a pus mâna pe creion și foarfecă și a început să-și traseze propria viață. Ce mi s-a părut amuzant este faptul că și-a deschis magazinul vis-a vis de el.

Am ieșit într-un final din magazin zâmbind. Mi-a plăcut mult povestea ei. Nu e ceva neobișnuit sau nemaiauzit, până la urmă nu scapă aproape nimeni de înșelat,cel puțin o dată în viață. Dacă sunt sentimente doare ca dracu, mai ales să fie vorba despre o căsnicie, copii, bla bla, dar important este cum te ridici. Dacă faci o obsesie pentru fostul sau fosta și apoi îl/o cauți în toate relațiile sau dacă ajungi să nu mai ai incredere în oameni n-ai rezolvat nimic.

Indiferent cât de gros e stratul de noroi de pe tine, tot se curăță. Nu există o soluție pentru înșelat. Unele cupluri se iartă și trec peste, altele se despart. Să trăiești în continuare privindu-l pe acel om cu neîncredere sau să rupi totul, dar să ai regretul că putea să meargă?

2 comentarii

Lasă un răspuns

