La tăți ni-i greu

Îmi venea să-i dau una în moalele capului. Depresia-i o proastă. A venit azi dimineață la mine să bem un ceai. L-a vrut negru cu lapte. Eram sigură că o să vină. M-a ajutat să-mi fac autopsia propriilor eșecuri. Mi-a spus că prietena ei Amânarea îmi trimite salutări de peste ocean.

Am băut ceaiul pe stomacul gol. M-a luat tremuratul, mi s-a strâns stomacul, dar am privit-o direct în ochi, încercând să mimez că nu mă deranjează prezența ei. La plecare mi-a luat din vază buchețelul de bujori și pofta de mâncare.

Un studiu făcut de niște cercetători britanici arata că dacă  pui în față unor subiecți o jumătate de tabletă de ciocolată și le  spui că o pot mânca acum sau pot aștepta până mâine și o  vor primi întreagă, mai mult de cincizeci la sută o vor mânca acum. Concretul, ceea ce deții în acel moment e mai puternic decât ce vei deține în viitor, chiar dacă e vorba de o cantitate mai mare. De asemenea, cei care mâncau jumătatea de ciocolată erau înclinați spre anxietate. Mi-a adus aminte de copilărie, când înfulecam desertul înainte de felul întâi, încercând să mă bucur de prezent,lăsând ce credeam că e mai puțin important la final.

Dar supărările adevărate nu se spun. Te ridici în fund, îți numeri banii din portofel și pleci năvală să-ți cumperi cea mai frumoasă ojă în loc de cină. O cauți frenetic pe raftul de sus iar lângă tine e o musulmană la vreo treizeci și ceva de ani,cu mâinile uscate, care te întreabă cât costă un șampon ș-un gel de duș.

-Păi șamponul e 4 lire și gelul de duș două.

-Dar cât fac împreună?

Atunci îți dai seama că problemele tale sunt minore, pe lângă ale acesteia, și-ți pare rău. Nu poți controla supărările, dar poți alege să te bucuri. Să te bucuri pur de lucrurile simple. Dacă ar fi să asociez bucuria cu o imagine ar fi aceea a unui câine care se bucură atunci când îi ajunge stăpânul acasă. Bucuria dă din coadă și se aruncă pe el.

Așa că, te duci acasă, pui Spanish Nights pe repeat, dai drumul apei în  cadă, mai miroși o dată zambila, în timp ce-ți scoți șosetele, îți pui pe față o mască cu miere și zaț de cafea. Te uiți în oglindă. Constați că arați ca dracu și zâmbești.

Lasă un răspuns

