Slap! Încă o toamnă la portofoliu

De n-ar fi ziua mea nici că mi-ar plăcea toamna asta. De fapt nici nu știu dacă îmi place sau nu. Zgribulire, transformare, viu, roșu, negru, galben,pământ umed, pături calde peste genunchi reci.

De-a lungul străzii Polonă până pe Mihai Eminescu miroase a scorțisoară, mentă,benzină și frunze de nuc. În ceainării cănile supraponderale fumeză iasomie. Mișcare, schimbare, freamăt, tranzit. Și mașinile și oamenii și eu.

9:20 Îmi grăbesc pasul, traversez. Aproape alerg.  O șoferiță isterică este deranjată de faptul că nu dispar odată de pe trecerea de pietoni. Probabil vrea să fiu un struț energic, ca cel din niște desene animate al cărui nume mă chinui de câteva minute să mi-l amintesc, dar eu cum sunt un om normal o bag în pi , în originile ei, pardon. Ce mi se pare dubios este faptul că nu are nicio reacție la cele spuse de mine așa că repet frumosul pomelnic clar, exact ca un exercițiu de dicție.

11:00 La serviciu toată lumea poartă cu zâmbet fals. Îmi crapă sinapsele și-mi vine să mușc de nervi mărul ornament de pe masa mea. Noroc că mi-au mai rămas câteva zile de preaviz.

17:00 Tocurile mă omoară! Îmi spun asta de fiecare dată și niciodată nu mă învăț minte. Parcă o amnezie frenetică mă cuprinde dimineața. Azi m-a lovit optimismul în moalele capului, așa că le-am luat pe cele mai înalte. Cu arsuri și furnicături îmi promit solemn să port teniși două luni de-acum încolo.

19:35 Îmi aștept prietenele. Pe unele le văd des, pe alele așa de rar. Vina e de ambele părți. Mă umplu de energie în prezența lor, mă simt cât mai mult eu. D și-a schimbat culoarea părului, este brunetă acum. Tipul de la masa de vis-a-vis se holbează la ea de câteva minute bune. Dacă n-ar avea ochelari fund de borcan și ani mulți în plus poate ar fi ‘a catch’. Așa că râdem pe înfundate și încercăm să-l imitam – exact ca niște puștoaice de liceu.

Am pierdut noțiunea timpului, îmi târâi picioarele în drum spre casă. 26 de ani, ce-o mai fi și cu ei? Nu-mi dau seama dacă m-am schimbat mult, puțin sau deloc. Esența e aceeași.

 

Lasă un răspuns

