Casă

Ca să fiu mai aproape de tine mi-am proiectat minuțios o casă. O am aproape, chiar la o aruncătură de sinapse, ca atunci când mă  simt nesigură să intru în ea.

Casa mea are ferestre mari, atât de mari încât dimineața trebuie să mă lupt cu metri întregi de draperie, ca să las soarele să intre. Iubesc soarele și-mi place să-l salut cum se cuvine. Uneori, când mai are puțin timp liber, îl invit să poposească la o limonadă. Mereu, când pleacă, mă lasă zâmbind.

Când intru în casă și-mi arunc energic cheile pe coșulețul de rafie mă izbește un miros de portocale. Îmi amintesc că nu mi-am udat mandarinul de ceva vreme. Așa că bâjbâi, cu o mână să -l ud și cu cealaltă să-mi desfac nasturii.

În mijlocul dormitorului, am un covor tradițional oltenesc, cu flori roșii de la bunica, cusut cu fir de lână și mătase. De câte ori vin de la serviciu, stoarsă ca un burete,mă așez pe el, ținându-mi capul în mâini și meditez.

Cel mai mult îmi place dimineața  să mă ridic din pat, să te pup leneșă pe ochi și să mă tolănesc în fotoliul de pe terasă, de unde se vede marea. Să răsfoiesc o revistă de modă și să rămân pierdută în gânduri, cu degetele pe paginile lucioase. Să-mi fie rece și să miroasă peste tot a sare. Să mi se facă repede dor de tine și să mă întorc în pat.

-E gata cafeaua, vino să o bem pe terasă! Am făcut-o tare, de sta lingurița-n ea, nu m-am putut abține. Mâine promit să o fac pe placul tău.

-Ah, ai grijă să nu o răstoarne pescărușul ăla, ce ne tot dă târcoale, probabil îi este foame.

Casa mea din vis e tot timpul veselă, ușile se trântesc cu sunete de pupături iar râsul meu colorat și uneori isteric se aude peste tot.

Seara,  bruma de la paharele de vin e mereu prezentă pe măsuța de lemn din bucătărie. La fel și mirosul de tutun și genuțele negre.

 

Lasă un răspuns

