În prag de 26

Cine să vină dom’ le să-mi spună mie ce să fac cu viața mea la aproape 26 de ani?

M-am întâlnit întâmplător la o terasă cu o fostă colegă de facultate. Târa după ea un căruț.În interior era o mogâldeață pașnică, cu ochii de lapte întredeschiși. Scâncea. N-am avut nicio tresărire.

– Tu, când ai de gând, Alina?

– ĂĂĂ… niciodată, cred. Am blocat-o. Și-a ridicat mogâldeața din căruț, a luat-o în brațe și a început să o mângâie pe spate. Avea brațele umflate și mâinile umede. 

-O să vezi că va veni și vremea ta,stai liniștită. Nimeni nu scapă de asta.E bine, ai aproape 26 de ani.

-Dar eu nu vreau, am bâiguit,sorbind o gură de bere.

-Stai liniștită, mi-a spus fără să mă audă, instinctul matern apare după ce naști, o să vezi ce minunat este! Avea nările dilatate și vocea i se ascuțise.

I-am zâmbit și am lăsat-o în pace. La câteva săptămâni am văzut că mă ștersese de pe Facebook. Am petrecut câteva seri împreună în studenție. Îmi amintesc că purta mereu un ruj corai și avea părul de revistă. Mai avea și doi iubiți. Unul, care o alimenta cu trandafiri, iar altul cu care își petrecea  romantic serile la Cetate sau la poalele Tâmpei. La petreceri bea mult și era foarte flexibilă. Nu exista party fără un lap dance, în care să nu-și ridice piciorul pe umărul unui puternic făt-frumos. Acum, flexibilitatea se manifestă când se întinde cu o mână după suzetă și alta  după pompa de sân electrică.

Nu vreau să fiu înțeleasă greșit. Iubesc copiii și cred că aș fi o mamă bună și libertină, dar nu-mi văd fericirea în asta. Poate că aș fi fericită, dar la fel de fericită sau poate chiar mai mult aș fi și fără.

Cea mai mare realizare? Serios ?! Scopul suprem? Păi din acest motiv sunt sărmanii copii nefericiți, încercând să-și mulțumească în mod constant părinții. Așteptările lor sunt foarte mari pentru că își proiectează chestiile pe care nu le-au realizat asupra propriei odrasle. Și dacă ăsta e scopul suprem, odată ce îl îndeplinești, ce îți rămâne de făcut?

Așa că lasă-mă pe mine, draga mea colegă, cu micile sau marile mele imperfecțiuni, dar cu mintea limpede, cu părul proaspăt spălat mereu, fără urme de lapte pe mine și cu fericirea libertății de a alege în ambele buzunare.

Lasă un răspuns

