Vara mea

Vara mea are are gust de zmeură coaptă și mentă. Vara mea mă face să mă tolănesc în grădină, exact în izmă și să-mi cufund nasul în frunzele ei. Să intre prin mine aroma răcoritoare, să cutreiere și să clocotească în tot corpul. 

Soare, genuțe negre zâmbitoare, care să nu mai privească în jos, să se uite direct în față, unele la celelalte. Vara se întâmplă minuni. Din cauza căldurii se topesc carcase întregi de orgolii și temeri. Rămâne sufletul frumos.Neinhibat. Un suflet dezgolit privind pe altul la fel.

Nu trebuie să existe vară fără nopți în care să stai cocoțată pe acoperișul unei clădiri și să porți conversații interminabile cu o persoană dragă ție. Să spuneți tot ce vă trece prin minte, de la cele mai serioase aspecte ale vieții, până la cele mai tâmpite amintiri. Să priviți în gol orașul, luminițele să vă facă ghidușe cu ochiul și să vă legănați picioarele. Să vă simțiți oameni, nu crustacee care cară în spate griji,  deadline- uri, împrumuturi pe treizeci de ani sau boli.

Nu trebuie să existe vară fără  să mănânci un pepene roșu direct cu gura. Să muști din el lacom, să-i sorbi sucul dulce, iar zeama lui rozalie să ți se prelingă pe bărbie și pe gât. Știi de ce pepenele roșu se numește așa, cu toate că el este verde? Pentru că interiorul contează.         Să nu mai vorbesc despre cireșe. De câte ori nu te-ai amuzat copios citind lângă prețul lor  cireșe fără viermișori, de parcă ar fi făcut un congres înainte, gonindu-i din căsuțele lor.

Chiar dacă e caniculă, săruturile sunt reci, poartă cu ele bruma de pe paharele de mojito, podul palmelor e transpirat, gâtul are gust sărat iar umerii se îmbrățișează arși de soare.

Niciodată nu-mi dau seama când trece. De obicei îmi place să mă pregătesc tot anul pentru ea și când vine trece pe nesimțite. Abia că apuc să-mi dau seama, să ma dumiresc puțin și hop – a și trecut.

 

 

Lasă un răspuns

