Mi-a bătut singurătatea la ușă

Afară miroase puternic a tei și eu îmi mușc buzele să nu te caut. Singurătatea sună isterică la ușă. Vrea să o las să intre, să se cuibărească în patul meu. Nici pomeneală! Mai bine ies pe fereastră și fac echilibristică până jos decât să-mi intre iar în casă.

Singurătatea mea vorbește  limba italiană. O înțeleg ce-mi spune , dar nu pot să-i răspund. Sunt norocoasă din acest punct de vedere pentru că rostește cuvintele într-un ritm în cascadă. Chiar și când suntem împreună într-un taxi iar tipul de la volan e un mitocan, înjurăturile ei se rostogolesc într-un ton plăcut.

Am întâlnit-o pe la douăzeci de ani.  M-a păcălit atunci, mi-a întins mâna la fel cum îi întinzi unui copil o acadea și eu am luat-o numaidecât. La început nu mă îngrozea așa tare, dar treptat s-a urâțit și e din ce în ce mai mohorâtă. De câte ori voiam să scap de ea mă aruncam în câte-o relație. Am înaintat ca într-un șotron. Săream într-un picior dintr-o relație în alta.

Într-o zi, mi-a lăsat un cadou pe peretele de acasă. Era un graffiti ce conținea o explozie de înjurături adresate mie. M-am simțit flatată pentru că am reușit să o enervez și niciodată nu am acoperit acel perete.

Îmi place să mă consider un elefant tânăr. Am citit mai demult o povestioară despre un puști care merge la grădina Zoologică și vede doi elefanți – mamă și pui. Femela elefant era legată cu un lanț foarte subțire, iar puiul cu unul foarte gros. Puștiului i se pare ilogică alegerea, așa că îi întreabă pe cei de acolo de ce au procedat în felul ăla. I se răspunde că puiul este legat cu lanțul gros pentru că se zbate mereu iar mama sa cu cel subțire pentru că a renunțat demult la ideea că va scăpa de acolo. Și ea fusese legată cândva cu lanțul gros.

Așa că ,draga mea singurătate, s-au dus zilele când stăteam amândouă cu ochii în fundul capului, beam limocello și nu puteam dormi cu lumina stinsă. Ne despărțim, nu vreau să fiu un elefant bătrân.

Lasă un răspuns

