Iazul din copilăria mea

Mi-am adus aminte recent de o povestioară amuzantă, petrecută în copilăria mea.

Copilăria mi-am petrecut-o la țară, într-o comună din Prahova, zonă deluroasă, întinsă de-a lungul văii pârâului Sărata. Zonă cu soluri sărate și zâmbete dulci.

Verile purtau întotdeauna cununițe curioase din flori de soc,miroseau puternic a caise coapte și zarzăre blonde.

Cel mai mult îmi plăcea apusul.  Nu am înțeles niciodată de ce, dar eram efectiv absorbită de culori. Îmi plăcea să-mi imaginez că o bucătăreasă din cer răsturna un coș  plin de cireșe peste noi.

Alergam pe dealuri , călăream bețe sau mături, imaginându-mi că sunt pe cal. Un cal pe care îl chema Murguleț.

Murguleț nu obosea niciodată și când i se făcea sete poposeam lângă un iaz.Orăcăitul broaștelor mă amuza. Le ascultam atentă, încercând să disting vocile lor. După câteva zile de concerte, am făcut o preselecție batraciană, iar câștigătoarele au primit un loc în … borcanul meu. Cele mai grăsane au avut un sfârșit tragic. Era la modă să le umfli cu paiul până fac poc. Iar pentru cele mai pricăjite am considerat compania străbunicii mele ca fiind cea mai optimă soluție. Așa că i le-am pus pe pernă, în timp ce dormea, firește.

Ce a urmat apoi e ușor de imaginat. Cu urechile roșii și fierbinți am fost pusă să scriu pe o bucată de hârtie tip 2,  cu mâna dreaptă și caligrafic ( eu fiind stângace ) NAM SĂ MAI FAC ASTA NICiODATĂ de 100 de ori. Mi-am îndeplinit pedeapsa, doar că scrisesem n-am legat, o greșeală intenționată de ortografie, care să-mi mai ușureze din pedeapsă.

dscn8879

 

Lasă un răspuns

