Pantofii stiletto

Îndrăzneţul simbol al feminităţii

Întodeauna mi-a plăcut să-mi privesc banii atârnând în dulap. De cele mai multe ori iau forme diverse, de la cele mai simple perechi de jeansi până la rochii  puternic colorate.
Dar nu despre ele este vorba, obiectul vestimentar care m-a fascinat întodeauna au fost pantofii.
Niciodată nu am înţeles de unde vine această fascinaţie şi puternica dorinţă de cumpărare a lor, chiar dacă de cele mai multe ori, nu apuc să-i port foarte des sau mai deloc.
Pantofii cu toc, căci despre ei este vorba, au fost dintodeauna un obiect vestimentar care au pus în evidenţă feminitatea, sunt consideraţi de majoritatea un simbol al feminităţii şi al eleganţei.
Ei nu au fost purtaţi doar de femei, ci şi de către bărbaţii din Egiptul Antic, fiind folosiţi în cadrul ceremoniilor sau de aristocraţii din secolul al XVI lea.
Fie că  sunt purtaţi în versiunea lor pură şi practică sau fie că sunt extravaganţi, purtaţi
 corespunzător în fucţie de tipul de corp, de obiectele vestimentare, locaţie, de tendinţe,anotimp, de personalitatea fiecăreia, pantofii cu toc întodeauna vor înfrumuseţa o ţinută, adaugandu-i acel plus de feminitate.
Pantofii mei preferaţi sunt cei stiletto şi pentru asta trebuie să-i mulţumesc creatorului lor, Roger Vivier, care în anul 1954 a inventat tocurile cu suport metalic în interior, care mai târziu s-au dovedit a fi un mare success datorită susţinerii puternice a tocului, cu toate că
este subţire.
Termenul de stiletto provine de la pumnalul stilet, extreme de periculos dar şi seducător.
Am o pereche de pantofi stiletto dragă mie, pe care o port la ocazii speciale, în combinaţie de rochii de seară croite simplu dar şi în combinaţii mai puţin convenţionale cum ar fi o pereche de jeansi masculini.
Îndrăzneţi,mi-au făcut cu ochiul din geamul unei vitrine iar eu captivată de puterea lor de atracţie am aplecat urechea mai aproape de geam şi am auzit cum aceşi pantofi strigau numele meu.
Tentaţia a fost prea mare, aşa că m-am ales cu o pereche superbă de stiletto roşii, simplii, cu tocul de doisprezece centimetri, conic şi cu vârful uşor ascuţit.
large (14)
Dacă ar fi să asociez un stil de muzică acostor pantofi ar fi jazzul pentru că la fel ca şi la jazz, în momentul în care îi porţi accentual cade pe expresivitate.
În jazz sunetele sunt aspre la fel ca şi materialul din care este confecţionat tocul pantofilor. Vocea soliștilor jazz este acuzatoare, exprimând brutal adevărul, la fel ca și forma îndrăzneață stiletto, care urlă după atenție.
Lasă un răspuns

